10. srpna 2013

Čteme klasiku a povinnou četbu #1


Projekt od Roxanne




Do této doby jsem z Kytice četla jenom úryvky, snad nikdy ne celé básně a už vůbec ne, celou sbírku. Tak jsem se do ní pustila, přece jen ji musím mít přečtenou do školy.

Kdybych měla říct, které básničky se mi líbí nejvíc, bude to trochu těžké. Ale vyjmenuji je všechny: určitě skvělá Polednice, Zlatý kolovrat, Vodník (hlavně ten konec) a ještě bych zapomněla na Svatební košili. Tyto čtyři od teď patří k mým oblíbeným. 

¨

Dále jsem se pustila do Olivera Twista. Příběh jsem do teď také moc neznala, jenom pár věcí. A film jsem snad také ani neviděla. 
Knížka se mi docela i líbila. Na styl psaní jsem si musela trochu zvyknout, ale potom se to četlo dobře. Děj rychle ubíhal a byla jsem na konci. Jenom mi trochu vadilo, že tam chvílemi bylo, až moc vyprávění o jiných postavách a ne o Oliverovi.


Jako další přišla na řadu divadelní hra Noc na Kalrštejně. Samotný film už jsem viděla snad "stokrát". Mám ho moc ráda, hlavně všechny písničky. A také je tam Waldemar Matuška, můj oblíbený zpěvák a herec.
K samotné knize toho není moc, co bych dodala. Řekla bych, že je to skoro totožné s filmem. Akorát knihu netrvalo přečíst ani tak dlouho, jak trvá film. 
Knížka se mi tedy líbila, ale příště se radši podívám znovu na film.




K této knize toho nemám moc co dodat. Četla se docela i dobře. Ale mě osobně se to vůbec nelíbilo. 
Ale zjistila jsem, že existuje i filmová verze, takže ji zkusím sehnat a kouknou na ni. Třeba se mi to zalíbí víc. A více díky tomu pochopím děj celé hry. 


  Další přišla na řadu česká klasika - Babička. Film jsem už párkrát viděla, a když ji mám v povinné četbě do školy, rozhodla jsem se ji přečíst.

Samotná kniha se četla docela i dobře. Občas jsem tedy měla problémy, protože jsem neznala ty staročeské výrazy. Ale zvládla jsem to a knihu dočetla až do konce.  A moc se mi líbila, vůbec toho nelituji.  
P. S.: Dokonce se i přiznám k tomu, že když na konci babička umřela, cítila jsem v očích slzy.




K tomuto také nemám moc co říct. Jako povídka to bylo špatné, ale není to úplně můj styl. Ale mělo to jenom 40 stran, takže jsem to měla přečteno za půl hodiny.  
Filmová verze také existuje, takže se na ní asi podívám.

A co vy? Četli jste nějakou z těchto knih nebo se na nějakou chystáte?

2 komentářů :

  1. Páni, ty jsi dobrá!
    Olivera Twista bych si chtěla někdy přečíst! :)

    OdpovědětVymazat
  2. Taky plánuji přečíst nějakou klasiku :).
    Jsi vážně dobrá, že jsi jí přečetla tolik :)

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za komentář, velmi si toho cením :) A nezapomeňte se brzy znovu stavit.. S pozdravem TerushQaH